آخرین اخبار : 

⚜چگونه میتوان از حواس پرتی در حین مطالعه جلوگیری کرد

۳۸bd1b52-2490-4a96-b44a-7707607048d6

۱⃣- ابتدا کمی از زمانتان را به یادداشت افکار مزاحم و تفکر در مورد آنها اختصاص دهید📝.

علت اینکه خیلی از این افکار هنگام مطالعه به ذهن خطور می کند این است که فرصت تفکر بر روی آنها نداشته اید و این افکار در ذهن بصورت غیر طبقه بندی و نامنظم باقیمانده اند. یکبار برای همیشه به آنها فکر کنید و آنها را کنار بگذارید

۲⃣- برنامه مطالعه منظم داشته باشید و پیوسته برنامه درس خواندنتان را تغییر ندهید.

 3⃣- یکی از کارهای بسیار مفید برای افزایش تمرکز، نوشتن هنگام خواندن است،🖊 یعنی وقتی دارید موضوعی را می‌خوانید، کلمات مهم و بخش‌هایی که احساس می‌کنید باید به خاطر بسپارید را بنویسید. ✏️این نوشته لازم نیست، تمیز و مرتب باشد و یا مثل یک خلاصه‌نویسی باشد؛❗️ صرفاً نوشتن به خاطر درگیر کردن بخشی از نیمکره‌ی راست مغز، میزان تمرکزتان را افزایش می‌دهد. 🌟

۴️⃣- همان‌طور که می‌دانید، هر بخش از مغز انسان، مخصوص انجام فعالیتی خاص است،📈 مثلاً بخشی مربوط به شنوایی، بخشی مربوط به بینایی‌، بخشی مربوط به لامسه و… از نظر مساحت، بخشی از مغز که مربوط به شنوایی است، از بقیه‌ی بخش‌ها بیش‌تر است. از این رو، برای افزایش تمرکز، به این صورت عمل کنید. چشم‌های‌تان را ببندید و فقط بشنوید؛ 👀سعی کنید، ۳ صدای متفاوت را در اطراف‌تان تشخیص دهید. گاهی باید چند دقیقه صبر کنید.🤓 هیچ ایرادی ندارد، صبور باشید و با این کار، الکتریسیته‌ی ساکن موجود در اعصاب شنوایی، تخلیه می‌شوند و وقتی چشم‌های‌تان را باز می‌کنید و مطالعه را ادامه می‌دهید، متوجه خواهید شد که میزان تمرکزتان چندین برابر شده است.📈 اگر میزان حواس‌پرتی‌تان زیاد است، هیچ اشکالی ندارد که هنگام مطالعه، چندین بار این کار را انجام دهید یعنی به محض احساس حواس‌پرتی، این تمرین را انجام دهید. (از این تمرین در ورزش یوگا، بسیار استفاده می‌شود).

۵️⃣ اگر هنگام خواندن درس خاصی تمرکز ندارید سعی کنید آن درس را هر روز و در بازه های زمانی کوتاه ۳۰ الی ۴۵ دقیقه ای مطالعه نمائید.⏰ ❇️- در هنگام مطالعه یا در زمانهای استراحت میان دو تایم مطالعه تلویزیون تماشا نکنید.📺

۶️⃣- یک مداد، یک سیب و یا هر شی دیگر را انتخاب کنید و به آن خیره شوید، 👁سعی کنید فکر خود را روی آن متمرکز کنید، فکر شما مانند یک حیوان گریز پا فرار می کند و پس از چند ثانیه متوجه می شوید که ذهنتان متمرکز نیست. دوباره سعی کنید که فکرتان را بر روی آن جسم متمرکز کنید. این تمرین را هر روز به مدت ۲ الی ۵ دقیقه انجام دهید. مطمئن باشید پس از مدتی پرش ذهن شما کمتر خواهد شد.

مهندس حسین بنائی

برای دریافت مشاوره و برنامه  ریزی رایگان و صحبت با رتبه های برتر با شماره

۰۳ ۵۷ ۱۹۶ – ۰۹۱۲

۳۰ ۴۰ ۲۵ ۴۴ – ۰۲۱

تماس بگیرید

موفق باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *