کنکور آسان است
آخرین اخبار : 

اضطراب و استرس کنکور

و اضطراب کنکوری


می‌دونی اضطراب و استرس کنکور چیه؟
اضطراب و استرس کنکور یه پدیده‌ی طبیعیه که همیشه در درون ما وجود داره ولی نکته‌ی مهم این هست که لزوما همیشه هم  بد نیست. در حالت خوبش مثل یه موتور کار می‌کنه و ما رو به حرکت وا می‌داره ولی از یه حدی که بیشتر بشه همه چیزو به هم می‌ریزه. مثلاً اضطراب و استرس کنکور بیش از حد ممکنه باعث شه سر جلسه کنکور چیزایی که خونده بودی رو یادت نیاد. یا مثلاً  باعث شه شب قبل از کنکور و امتحان اصلاً نتونی بخوابی یا …
این سکه‌ی اضطراب و استرس کنکور دو رو داره. یکی ذهنی و یکی جسمی. یعنی یک سری اتفاقات هستند که توی ذهنمون میوفته، یه سری اتفاقات هم توی جسممون میوفته.
برای درست کردن جنبه‌ های ذهنی اضطراب و استرس کنکور باید ریششو پیدا کنیم. غالبا عامل هر اضطراب، یه ترسه! بشینیم در مورد اضطراب‌هامون فکر کنیم. اکثر اوقات ترس پشت اضطرابمون معلومه، همون‌جا بنویسیمش رو کاغذ و بررسیش کنیم. مثلاً می‌نویسیم «می‌ترسم آزمونمو رو خراب کنم ! » بعدش می‌نویسیم «اگه آزمونم رو خراب کنم امکان داره چه اتفاقی بیوفته ؟ » واقعا این سوال رو جواب می‌دی به خودت… اگه صادقانه جواب بدی می‌فهمی اتفاق‌هایی که قراره بیوفته اونقدرا هم بد نیستن!
یادت باشه بدون پیدا کردن اون ترس و حل کردنش نمی‌تونی اضطراب و استرس کنکورت رو از بین ببری. برای این‌که راحت‌تر این کار رو بکنی چندتا راه‌کار بهت می‌دم .
البته اضطراب یه سری نشونه‌ی جسمی هم داره، مثل بالارفتن ضربان قلب، تند شدن تنفس و … که در تمرین‌هایی رو برای رفع کردن این علائم هم بهتون یاد می‌دم

نشانه های اضظراب و راه حل های رفع اضطراب و استرس کنکور
اول  بریم سراغ نشونه‌های ذهنی اضطراب و استرس :
•  وقتی که استرس گرفتی سعی کن ۲ دقیقه به یه کوه سفید پوشیده از برف فکر کنی.
•  سعی کن ترس‌هات که روی کاغذ نوشتی رو عادلانه باهاشون برخورد کنی و مثال نقض‌هاش رو برای خودت بنویسی
•  انتظاراتت از خودت رو بررسی کن. نسبت به توانایی‌هات از خودت انتظار داشته باش و هدفگذاری‌های معقول انجام بده.
•  در مورد تکنیک‌های ریلکسیشن تحقیق کن و یادشون بگیر و انجامشون بده
•  سعی کن زیاد بخندی و مثبت فکر کنی
•  اگه کارهای زیادی داری و ذهنت شلوغ شده سعی کن کارهات رو روی کاغذ بنویسی و برنامه‌ریزی کنی براشون
حالا بریم سراغ نشونه‌های جسمی اضطراب:
•  یکی از بهترین روش‌ها نفس عمیقه. ۱ ثانیه دم، ۳ثانیه نفست رو نگه دار و ۲ ثانیه نفست رو خارج کن. چند بار این کار رو با فاصله انجام بده.
•  خوب بخواب (حداقل ۷ ساعت در شبانه‌روز)
•  غذای خوب بخور (لبنیات، سبزیجات و غذاهای سالم) فست فود و غذاهای چرب هم خیلی کم بخور
•  سعی کن هر روز ورزش کنی، ورزش باعث ترشح هورمون شادی بخش توی بدنت می‌شه و استرست رو کم می‌کنه.

 

مهندس حسین بنائی

لطفا جهت دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان و

تهیه دی وی دی های آموزش با شماره های

۹۰ ۵۰ ۱۹۷ – ۰۹۱۲      موبایل

۱۳ ۱۳ ۴۳ ۴۴ – ۰۲۱         دفتر

۳۰ ۴۰ ۲۵ ۴۴ – ۰۲۱         دفتر

تماس بگیرید

یا کلمه { مشاوره } را به شماره

۹۰ ۵۰ ۱۹۷ – ۰۹۱۲

پیامک کنید

———

جهت عضویت در کانال تلگرام مهندس امیر مسعودی و کنکور آسان است و استفاده از جزوه ها و تدریسهای رایگان کلمه { کانال تلگرام } را به شماره

۹۰ ۵۰ ۱۹۷ – ۰۹۱۲

پیامک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تـــمـاس